Twee jaar geleden begon het allemaal met hun eigen bedrijf vanuit een klein appartement in de Huidenstraat te Amsterdam, tegenover de Scotch&Soda winkel. Op de deur stond The Cloakroom. Wat waren ze trots! De woonkamer stond vol met Cloakroom boxen en net ingekochte kleding in Ikea meubels, vergezeld door een mooie whiskey van Glenmorangie om het eerste kleine succes te vieren. De website was live en ze voelden zich onsterfelijk, klaar om de wereld te veroveren.

Een tevreden klant met zijn eigen personal shopper die alles uit handen neemt. Het concept sloeg aan bij mannelijk Nederland en binnen enkele weken stonden ze al met hun gezicht in de Parool en andere populaire media. Inmiddels bestaat The Cloakroom twee jaar en is de personal shopping service niet alleen in Nederland maar ook in België een groot succes.

Het concept van The Cloakroom is een vernieuwende manier voor mannen om hun garderobe te updaten zonder van hun bank op te hoeven staan! Nadat je de stijltest hebt gedaan neemt een van de personal shoppers contact op om jouw wensen door te spreken. Vervolgens stelt ze een box samen met outfits afgestemd op jouw voorkeuren. Je betaalt niets voor de service of de verzending en we rekenen de normale retailprijzen. Je ontvangt pas een factuur zodra je weet welke artikelen je hebt besloten te houden.

Oprichters Asbjørn Jørgensen & Kasper Brandi Petersen:

“Wat zijn we gegroeid en nog steeds enorm nieuwsgierig naar de toekomst van de dienstverlening binnen de detail handel. Als het aan ons ligt is The Cloakroom over 5 jaar actief in elke grote Europese stad met het grootste en best getrainde netwerk van personal shoppers. Allemaal actief op ons eigen gebouwde technologie platform en volledig in staat om altijd in contact te blijven met onze klanten, ongeacht de locatie of tijd. Samen met onze klanten en partners zijn we één grote familie en dat gaan we vieren. We mogen trots zijn!”

Cloakrooms zijn ontstaan in de jaren 30 toen het, volgens de oprichters van The Cloakroom, nog was toegestaan voor mannen om echte mannen te zijn en om van de fijne dingen in het leven te genieten. Bij The Cloakroom gelooft men dat winkelen een missie is die je zo efficiënt mogelijk moet benaderen (en hoe doe je dat beter dan met een eigen personal shopper!) – zodat het echte Cloakroom gevoel weer terug kan worden gebracht.

Dat de oprichters Asbjørn Jørgensen en Kasper Brandi Petersen een absolute hit in handen hebben getuigd het feit dat ze in slechts twee jaar tijd zo’n enorme spurt hebben genomen. Het team is uitgegroeid tot een volwaardige familie en is inmiddels in staat om duizenden verschillende kledingstukken aan te bieden.

“En goed nieuws! We mogen sinds kort ook G-Star van harte welkom heten bij The Cloakroom familie. Wij zijn ontzettend blij dat wij items van dit mooie merk aan ons assortiment kunnen toevoegen. G-Star is een echt denimbedrijf met denim van hoogwaardige kwaliteit.”

Ook de gemakken van een personal shopper ondervinden? Doe hier de stijlquiz!