De lopende Cayenne draait al 4 jaar mee. Tijd dus voor een facelift dachten ze bij Porsche. Weliswaar houden de Duitsers het op een beperkte vernieuwing van het uiterlijk. Wil je het verschil spotten, dan moet je vooral goed kijken naar de bumper het radiatorrooster, dat duidelijk geïnspireerd is op de Macan. Kijk naar die verfijnde achterlichten. Neem plaats achter het stuur dat doet denken aan de 918 spider.

De kracht van de nieuwe Cayenne komt reeds in het veranderde design naar voren: de voor- en achterzijde werden compleet opnieuw vormgegeven. Ze ogen nog harmonieuzer, nog scherper. De nieuwe motorkap, de nieuwe voorspatborden, de nieuwe koplampen en de gewijzigde luchtinlaten geven het model nog meer uitstraling. Hij oogt nog atletischer, nog gespierder.

De designlijnen aan de zijkant van de auto maken duidelijk dat dit een sportwagen met karakter is. Met allure. De nieuwe buitenspiegels met geïntegreerde knipperlichten en de grote wielen tot 21 inch – met een aantrekkelijk nieuw design – benadrukken de dynamiek. Een indruk die door tal van andere nieuwe details wordt bevestigd, zoals door de standaard dagrijverlichting met 4 led-spots, de nieuwe led-achterlichten en de geïntegreerde uitlaten.

Elk detail maakt duidelijk waar het bij dit model om draait: de sportiviteit waarover alleen een Porsche beschikt. Dat is ons design-DNA. Met een duidelijk resultaat: authenticiteit. Daarmee geeft de Cayenne het begrip enthousiasme een gezicht.

Het gamma wordt verrijkt met een S E-Hybrid versie die ook elektrisch rijdt. De 3.0 V6-motor levert 333 pk en wordt aangevuld met een elektrische motor die goed is voor 95 pk. Het totale systeemvermogen komt op die manier op 416 pk bij 5.500 opm. Met de ingebouwde lithium-ion batterij beschikt deze Cayenne over een elektrische autonomie tussen de 18 en de 36 km, afhankelijk van de rijstijl en dit zero emission! Met deze technologie kan Porsche een normverbruik van amper 3,4 liter benzine voorleggen, wat neerkomt op een 79 gram CO2 per km.

Like & Share!